Cookie beleid FCZoetermeer

De website van FCZoetermeer is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Update November 2023

UPDATE NOVEMBER 2023

Beste leden,

Onze club zit duidelijk in een positieve fase, met meer dan 1000 leden, goede sportieve prestaties, veel aansprekende publiciteit, en succesvolle evenementen voor jong en oud(er). De sfeer zit er goed in, en dat moeten we komend jaar goed blijven vasthouden. We kunnen gelukkig ook weer wat positiefs melden over onze nieuwbouwplannen. Waar we inmiddels al jaren bezig zijn, ziet het er nu naar uit dat we de komende maanden eindelijk echte stappen kunnen gaan zetten met de werkzaamheden.

 

Sinds de laatste Algemene Ledenvergadering in december vorig jaar, zijn we in gesprek gebleven met onze partners van de gemeente en hebben we een aantal belangrijke mijlpalen kunnen bereiken. Zo is de benodigde omgevingsvergunning verleend, en hebben we ontheffing gekregen i.v.m. de beschermde huismus. Door de gestegen kosten was het nodig om de borgstelling door de Stichting Waarborgfonds Sport (SWS) te vernieuwen, en dat is gebeurd. De gemeente heeft extra krediet bij de gemeenteraad aangevraagd en ook gekregen Wij moesten opnieuw een, hogere, aanvraag doen voor gemeentegarantie voor de lening die we moeten afsluiten. Dat is in oktober geregeld, en we hebben ook bevestiging gekregen dat we aanspraak kunnen maken op een investeringssubsidie van de gemeente. Dat is natuurlijk heel goed nieuws, maar heeft flink wat tijd gekost. Er zullen nog meerdere keuzes moeten worden gemaakt wat mogelijk en wenselijk is, en wat we als club nu kunnen doen (en betalen) en wat minder prioriteit heeft.

 

De bouwmarkt staat ook dit jaar weer onder druk, en er was geen garantie dat de gekozen aannemer, door de lange aanlooptijd, nog beschikbaar zou zijn. Door goede samenwerking tussen de club, gemeente, en de aannemer zijn we nu op een punt beland waar we het ontwerp om kunnen gaan zetten in een onderlinge overeenkomst om aan de slag te gaan. De leningsaanvraag is ingediend, en zodra de financiering van onze kant rond is, gaat het serieus van start. Na vele jaren wachten, zijn we hoopvol dat we de komende maanden dan ook grote en concrete stappen kunnen gaan zetten!

 

 De voorlopigplanning is als volgt, en onder voorbehoud van tijdige financiering, vergunningen, en een acceptabele overeenkomst tussen alle partijen:

  • Voorbereiding werkzaamheden: december/januari
  • Tijdelijke voorzieningen opbouwen (bij de parkeerplaats bij veld 4): januari
  • Een precieze datum voor de sluiting van het huidige gebouw in januari volgt nog
  • Start sloop: eind januari/februari
  • Ingebruikname nieuw pand: december 2024/januari 2025

 

We zijn als club op de goede weg. Naast een nieuw clubgebouw zouden we ook graag minder afhankelijk zijn van de staat van de grasvelden, en daarover zijn we volop in gesprek. In ieder geval zal 2024 een uitdagend jaar worden tijdens de werkzaamheden. Waar het pand nu staat zal bouwterrein worden, en beperkte tijdelijke voorzieningen (zoals kantine, omkleedruimtes, wedstrijdsecretariaat, materiaalopslag, en dergelijke) zullen worden neergezet naast veld 4.  We rekenen op iedereen om ervoor te zorgen dat de leden kunnen voetballen, bezoekers veilig hun weg kunnen vinden, eten en drinken beschikbaar zijn, toernooien en evenementen kunnen worden georganiseerd, en nog veel meer. Alvast hartelijk dank voor de inzet en het geduld dat ongetwijfeld nodig zal zijn.

 

Rond de tijd van de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering in december (datum wordt nog bekend gemaakt) zal er voor alle leden een informatieavond komen om de laatste plannen toe te lichten. Er moet nog veel worden geregeld volgend jaar, zoals het leeghalen van het pand, verhuizen van spullen, bepalen van de inrichting, (sponsor-)acties om geld op te halen, en nog veel meer. Alle commissies zullen hier mee bezig zijn, maar meer vrijwilligers zijn hard nodig, dus meld je aan!

 

We houden jullie op de hoogte. In de tussentijd kun je één van ons altijd (virtueel) aanspreken, of via [email protected]

 

De bouwcommissie,

Edwin, Auke, Jacob, Peter

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!