Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website.

Organisatiestructuur

Hieronder is een toelichting gegeven op de organisatiestructuur zoals deze binnen FC Zoetermeer van toepassing is.

Bestuursmodel

Om de al zittende bestuursleden meer te ontlasten, is gekozen voor een twee-traps-bestuursmodel. Dit model sluit aan op de statuten van FC Zoetermeer en brengt een duidelijk onderscheid aan in de meer operationele vraagstukken en de vraagstukken voor de lange termijn. Hierdoor kan FC Zoetermeer zich richten op de gebieden waar dat het hardste nodig is.

Het Dagelijks Bestuur richt zich op de vraagstukken die met de strategie van de vereniging te maken hebben en met financiële zaken van de vereniging. Het Algemeen Bestuur houdt zich bezig met de meer operationele zaken.

Plaatjes van de organisatiestructuur van FC Zoetermeer
Klik op het plaatje om de organisatiestructuur als PDF document te downloaden.

Voetbalzaken

Het bestuur is van mening dat de lagere teams net zo veel aandacht behoeven als de selectieteams. Wij zien een splitsing tussen selectieteams (topvoetbal) en lagere teams (Jeugd) daarin als een logisch gevolg. Als FC Zoetermeer willen we onze totale jeugdafdeling op een hoger niveau brengen en een concurrent zijn van andere amateurverenigingen. Wij achten het van belang dat mensen die kennis hebben van zaken, zich uitsluitend kunnen richten op het meer prestatieve deel van het voetbal.

Mede gelet op de toenemende belangstelling voor het damesvoetbal, is het bestuur van mening dat de vrouwen in onze vereniging ook een volwaardige plek verdienen. De Commissie Vrouwenvoetbal zorgt daarvoor.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!